Na sychravé obdobie plné chrípkových epidémií sa treba pripraviť už teraz. Začnite tým, že doplníte do jedálneho lístka zopár superpotravín a zoberiete si k srdcu niekoľko osvedčených rád.

Určite to pozná každý – s príchodom jesene sa skôr alebo neskôr dostavia aj nepríjemné symptómy tečúceho nosa a boľavého hrdla. Pri nižších teplotách a v kombinácii so suchým vzduchom, nedostatkom pohybu a vitamínov naša imunita klesá a prítomné vírusy nás jednoduchšie napadnú. Poradíme vám zopár tipov na účinnú prevenciu, ktorá zároveň podporí vitalitu vašej pokožky.

Chlad je kamarát

Otužovanie je vynikajúci prostriedok ako zvýšiť imunitu a zároveň kvalitne prekrviť pokožku. Koža bude pevnejšia a lepšie zásobovaná krvou, ktorá do nej transportuje potrebné živiny a kyslík. Začnite čo najskôr a pomalým tempom. Ideálna je ranná sprcha, kde striedate teplú, neskôr vlažnú a studenú vodu, pričom posledná má byť naozaj studená.

shutterstock_245687524

Nezabúdajte tiež na pravidelný pohyb vonku a dostatočné vetranie vášho príbytku. Športom zvyšujete celkovú vitalitu a odolnosť vášho organizmu a čerstvý chladný vzduch pôsobí blahodarne na sliznice nosa. Pobyt v nevetraných prekúrených miestnostiach ich vysušuje a robí náchylnejšími na podľahnutie infekcii. Rovnako tak vysúša aj vašu pleť a robí ju citlivejšou pri prechode do zimy.

Céčko na tanieri

O prínose vitamínu C pre imunitu ste nepochybne veľakrát počuli. Možno však neviete, že existujú aj lepšie zdroje „céčka“ ako citrusové ovocie. A nájdete ich v takmer každej záhrade. Zamerajte sa na papriku, jablká, hrušky a najmä kyslú kapustu. Tá obsahuje aj baktérie mliečneho kvasenia, ktoré fungujú ako probiotiká mimoriadne prospešné v boji s vírusmi a baktériami.

shutterstock_461506093

Poďakuje sa vám aj vaša pleť, ktorá vitamín C potrebuje na syntézu kolagénu. Céčko ju zároveň chráni pred vplyvom voľných radikálov, a tým spomaľuje jej starnutie. Znižuje tiež tvorbu pigmentových škvŕn a podráždenie pleti.

Zázračné flavonoidy

Najlepšie svojej imunite i kráse poslúžite, ak si budete v zvýšenej miere dopriavať potraviny bohaté nielen na céčko, ale aj na flavonoidy. Sú to silné antioxidanty, ktoré chránia vaše bunky pred voľnými radikálmi. Tým zároveň znižujú riziko rakoviny či srdcovo-cievnych ochorení a je dokázané, že spomaľujú starnutie a zabezpečujú mladistvý vzhľad.

shutterstock_291841763

Je skvelou správou, že bohatým zdrojom flavonoidov je aj červené víno a tmavá čokoláda s minimálne 70-percentným podielom kakaa. Pri víne aj čokoláde však platí, že ich treba konzumovať s mierou. Bez obmedzení sa však môžete hostiť na ďalších bohatých zdrojoch, ako sú bobuľové ovocie, hrozno (najmä v šupke), citrusy, pohánka, jablká, brokolica, kapusta, hnedá ryža alebo čaj.

Napíšte komentár

Podeľte sa s nami o Váš názor

  Odoberjate  
Upozorniť ma